معمولا در باسکول های 60 تنی از 6 یا 8 لودسل 30 تنی استفاده می شود که هر جفت لودسل در سمت چپ و راست باسکول قرار می گیرد
لودسل های مرسوم در بازار با اهم 1000 یا 650 یا 350 می باشند
برند های مطرح شامل:
KELI چین
SARTERIOUS آلمان _ هند
از شرکت های معتبر در این زمینه :
فراسوتوزین :
https://www.farasooeng.com/
توزین الکتریک :
https://www.towzin.com/
صبا سنجش :
https://sabasanjesh.com/
پند :
https://pandcaspian.com/?gclid=EAIaIQobChMI1bWgz8qcgAMVGJRoCR3SXwXWEAAYASAAEgJosPD_BwE
نحوه تست :
لودسل 1000 اهمی را در نظر بگیرید
وقتی مقاومت ورودی ( متصل به منبع تغذیه در حالت بی برقی معمولا سیم های قرمز ابی و یا قرمز مشکی ) را می گیریم باید حدود 5 الی 8 درصد بالاتر باشد: یعنی مقاومت ورودی باید بین 1050 الی 1080 اهم باشد
برای مقاومت خروجی ( معمولا سیم های سبز طوسی ) هم باید حداکثر 0.3 درصد تلرانس نسبت به 1000 اهم داشته باشد یعنی بین 997 الی 1003 اهم
در صورتیکه مقاومت ها در این رنج نباشند یعنی لودسل معیوب شده است
دانلود دفترچه راهنمای TEC1200 توزین الکتریک
دانلود دفترچه راهنمای TEC1400 توزین الکتریک
دانلود دفترچه کاتالوگ TEC1610 توزین الکتریک
دانلود دفترچه راهنمای TEC1610 توزین الکتریک
دانلود دفترچه راهنمای GAMMA 07c
روش ضبط صدای سانترال و ضبط پیغام تلفن گویا سانترال پاناسونیک
آموزش تغییر صدای تلفن گویای سانترال پاناسونیک و ضبط پیام ورودی سانترال برای منشی تلفنی یا همان تلفن گویا روی سانترال KX-TES824 با تلفن مدیریتی KX-T7730 و ضبط صدای تلفن گویا سانترال های پر ظرفیت TDA و TDE با تلفن KX-T7665 و دیگر تلفن های دیجیتال مانند KX-DT333 به همراه روش ضبط پیام لایه های زیرین تلفن گویا:
روش ضبط پیام تلفن گویا روی سانترال KX-TES824 و KX-TEM824
برای انجام این کار باید ابتدا با تلفن مدیریتی KX-T7730 به پورت مدیریتی دستگاه متصل شوید و پس از آن برای ضبط صدای تلفن گویا به شکل زیر عمل نمایید. برای پیام اصلی یا همان پیام ورودی و خوش آمد گویی:
1. ابتدا کلید program را انتخاب کنید
2. عدد 9 راوارد نمایید
3. عدد 1 را وارد کنید
4. مجددا عدد 1 را وارد کنید
5. پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را ضبط کنید
6. کلید store را در پایان برای ذخیره وارد کنید.
برای پیام لایه های بعدی تلفن گویا:
پیام لایه های بعدی زمانی استفاده می شود که شما پس از پیام خوش آمد گویی و شماره گیری یک عدد کاربر را به یک مقصد خاص متصل نکنید، برای مثال پس از پیام خوش آمد گویی کاربر برای ارتباط با واحد فروش عدد یک را شماره گیری کرده است و در این شرایط ما یک منوی تلفنی دیگر برای معرفی بخش های مختلف واخد فروش داشته باشیم. در این شرایط پیام مربوط به منو های زیرین به این شکل ضبط می گردد.
1. ابتدا کلید program را انتخاب کنید
2. عدد 9 راوارد نمایید
3. عدد 3 را وارد کنید
4. عدد 1 (شماره زیر منو) را وارد کنید
5. وارد نمودن ستاره (*)
6. پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را ضبط کنید
7. کلید store را در پایان برای ذخیره وارد کنید.
به این ترتیب می توانید پیام مورد نظر خود را برای معرفی شرکت و بخش های مختلف مجموعه خود نظیر واحد فروش، پشتیبانی و غبیره به مشتریان معرفی نمایید و در صورت لزوم پیام های مرتبط با منو های دیگر را نیز ضبط نمایید.
منبع
https://kimiaertebat.ir/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%A7-
%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84.html
در این بخش میخواهیم تنظیمات منشی تلفنی سانترال ۸۲۴ یا دیزا را به شما آموزش بدهیم.
با مطالعه این مطلب ابتدا می توانید اطلاعاتی در مورد مزایای استفاده از منشی تلفنی و با مشاهده آموزش عملی و کد هایی که در اختیار شما قرار داده می شود، می توانید به راحتی این قابلیت را روی دستگاه خود فعالسازی یا غیرفعال نمایید.
همانطور که که از اسمش پیداست این سانترال قابلیت این را دارد که تماسهای ما را پاسخگو باشد و مانند یک منشی بتواند تماسها را به قسمت ها یا بخش های مختلف وصل کند.
مثلاً در یک شرکتی ما قسمت ها یا بخش های مختلفی داریم که می توانیم با برنامه ریزی و فرمان هایی که به دستگاه می دهیم ، تماس گیرنده یا مشتری را به سمت داخلی مورد نظر هدایت کنیم.
در سانترال های TES 824 /TEM 824 یک کانال دیزا یا منشی تلفنی به صورت همزمانی داریم که اگر دو تماس همزمان داشته باشیم، این سانترال پاناسونیک قابلیت این را دارد که یک تماس را جواب بدهد و روی اپراتور خودکار برود و اگر که ما بخواهیم این قابلیت را افزایش بدهیم باید یک کارت دیزا روی دستگاه مان نصب کنیم.
در این مرحله روی دستگاه کد های مورد نظر را وارد می کنیم و مراحل کار را یک به یک توضیح میدهیم.
جهت برنامه ریزی باید گوشی ۷۷۳۰ داشته باشید و قبلاً گفتیم که برنامه ریزی روی جک ۰۱ است.
پروگرام را میزنیم ستاره مربع و سپس پسورد دیفالت دستگاه که ۱۲۳۴ می باشد.
در حالت برنامه ریزی اولین کد مورد نیاز ما ۴۱۴ می باشد تا حالت تماس های ورودی را به دیزا تغییر دهیم.
یعنی از هر طرف خطوط شهری با مرکز تماس گرفته شد، ابتدا پیغام دیزا برای مشتریان پخش می شود.
کد ۴۱۴ را وارد می کنیم، sp-phone را جهت تأیید برنامه می زنیم و دستگاه به ما می گوید که دیزا یا منشی تلفنی را می خواهید برای کدام خط شهری فعال کنید.
به صورت پیش فرض همه خطوط روی حالت نرمال قرار دارند و با کلید AUTO ANS می توانیم حالت دیزا را برای آن ها انتخاب کنیم.
در صورتی کعه بخواهیم دیزا را برای همه خطوط شهری فعال کنیم، می توانیم از کلید ستاره در این مرحله استفاده نماییم.
ما معمولاً ۸ تا OGM داریم روی این دستگاه که معمولاً OGM یک را انتخاب میک نیم و دکمه استور را جهت تأیید این برنامه وارد می کنیم.
بعد از این کار و سیو شدن تنظیمات انجام شده، تلفن ۷۷۳۰ بوق ممتد می زند و دکمه هلد را می زنیم تا از این کد خارج شویم.
حالا کد ۵۰۰ را جهت وارد کردن اعداد تک رقمی میزنیم.
کد ۵۰۰ دیزا را وارد می کنیم و اسپیفون را میزنیم در حالت دیفالت دستگاه در حالت Whit AA است.
در این حالت دستگاه فقط یک پیغام را برای مشتری پخش می کند و مشتری نمی تواند شماره ای را برای شماره گیری فشار دهد و به جایی وصل شود.
با دکمه اتو انس این حالت را تغییر می دهیم روی حالت Whit A می گذاریم و استور را مجدد می زنیم.
کد ۵۰۱ جهت وارد کردن اعداد تک رقمی است، اعداد تک رقمی ما که مهمترین بخش ما هست.
مثلاً من با فروشگاه PBXSHOP تماس می گیرم، پیغام منشی تلفنی پخش می شود، جهت ارتباط با مدیریت عدد یک، حالا عدد یک به کدام داخلی باید وصل شود؟ عدد ۲ قسمت مالی، مالی کدام داخلیهای ما هست؟ ما به دستگاه فرمان می دهیم که به کدام داخلی یا به کدام جک ما وصل شود.
مثلاً عدد یک به جک ۰۱ و استور را جهت تأیید میزنیم. ما می توانیم از اعداد صفر تا ۹ داشته باشیم و تعاریف مورد نظرمان را انجام بدهیم. پس به عنوان مثال عدد ۳ را من میخواهم به جک ۰۴ که داخلی ۱۰۴ هست ارتباط بدهم، جک مورد نظرم را انتخاب میکنم و ۰۴، دکمه استو را میزنم.
در برنامه های دیزا کدهای زیادی داریم.
حالا کدی که بر ای راه اندازی منشی تلفنی سانترال ۸۲۴ خیلی مورد استفاده قرار می گیرد کد ۵۰۴ ما هست که میزان تأخیر در پخش دیزا مورد نظر ما بعد از وصل شدن مشتری به خط شهری می باشد.
دستگاه تایمی دارد که بعد از زنگ خوردن، بعد از چه تایمی بتواند روی آن پیغام مورد نظر برود.
در حالت دیفالت سه ثانیه هست که ما این تایم را به صفر تبدیل می کنیم تا بلافاصله بعد از وصل شده به خط شهری، پیغام منشی تلفنی برای مشتری پخش شود.
تا اینجا ما توانستیم برنامه های مربوط به دیزا یا منشی تلفنی را انجام بدهیم حالا نوبت به ضبط پیغام خوشامدگویی ماست،
جهت ضبط پیغام منشی تلفنی ابتدا باید پروگرام را بزنیم.
کد 91 مربوط به ضبط پیغام خوشامدگویی است.
حالا OGM مورد نظر ما یا پیغام مورد نظر ما اینجا خودمان مشخص میکنیم پیغام یک ما باشد یا پیغام ۸ ،ما ۸ تا پیغام میتوانستیم روی این دستگاه ضبط کنیم.
پیغام یک را میزنیم و بعد از مدت زمان کوتاهی گوشی را برداشته و اقدام به ضبط منشی تلفنی گویا بر روی تلفن ۷۷۳۰ می کنیم.
در پایان برای ذخیره شدن پیغام مورد نظر کلید STORE را فشار می دهیم.
به محض این که دکمه استور را بزنیم پلی بکش دوباره پخش می شود و می توانیم گوش کنیم.
اگر خواستیم دوباره مجدداً این کار را انجام بدهیم و حالا به هر نحوی پیغام ما دچار مشکل بود، دوباره همین عمل را تکرار می کنیم.
برای گوشی دادن پیغام های ضبط شده روی تلفن ۷۷۳۰ بعد از فشار دادن کلید PROGRAM کلید ۹۲، شماره دیزا مورد نظر ر ا وارد می کنیم تا پیغام مورد نظر پخش شود.
در صورتی که بخواهیم پیغام ضبط شده را حذف نماییم بعد از پروگرام از عدد ۹۰ و سپس شماره OGM مورد نظر استفاده می کنیم.
در پکیج آموزش جامع سانترال ۸۲۴ نحوه فعالسازی مرحله به مرحله و کامل منشی تلفنی سانترال ۸۲۴ از طریق تلفن و نرم افزار برنامه ریزی این دستگاه آموزش داده شده است.
منبع :
https://pbxshop.co/disa-cancel/
در این بخش کاتالوگ مربوط به این ترموستات را می توانید مشاهده نمایید
در صورت نیاز به مشاوره بیشتر تماس بگیرید
کاتالوگ های مربوط به ترموستات SASWELL جهت دانلود :
آدرس بخشی از منابع :
https://www.manualslib.com/manual/1823475/Saswell-Sas908fct-4b-S.html
فرم های سامانه سپامک:
ارتقا پایه شامل کاربرگ شماره 2 و ...
ثبتنام برای اولین بار کاربرگ شماره 2 و ...
فرم های شهرداری :
ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی طرح تفصیلی شهر
فرم های نظام مهندسی :
چک لیست نظارت سیستم های کشف و اعلام حریق
فرم استعلام شرایط واگذاری انشعاب برق
فرم تایید مهندس ناظر برق ساختمان جهت درخواست انشعاب برق
فرم شماره یک کنترل اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان در مرحله فونداسیون
فرم شماره دو (سقف) کنترل اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان
فرم شماره سه کنترل اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان در مرحله نازک
کاری (لوله گذاری و قوطی گذاری )
فرم شماره پنج کنترل اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان در مرحله نازک
کاری (پایان کار)
فرم های تعهد از مجری و مالک :
فرم تاکید بیشتر بر اجرای نکات مهم برق ساختمان به مالک، مجری و برقکار
آیین نامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی :
آیین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاه ها
آیین نامه ایمنی سیستم اتصال به زمین (ارتینگ)
ایین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی
دستور العمل های شورای مرکزی
اجرای سیستم زمین در ساختمان ها
اجرای همبندی اضافی در ساختمان ها
اندازه گیری مقاومت الکترود زمین
تست و تحویل تاسیسات برقی ساختمان ها
دستورالعمل اجرای سیستم های اتوماسیون و کنترل ساختمان
سایت های پر کاربرد :
فرم های سایت نظام مهندسی اصفهان
سامانه سینا نظام مهندسی اصفهان
سایت نظام مهندسی استان اذربایجان غربی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی