همانطور که می دانیم کنترل سرعت در ماشین القایی توسط تنظیم فرکانس ولتاژ ورودی صورت می گیرد . پس می توان با تغییر فرکانس حول فرکانس نامی سرعت را کم یا زیاد نمود.
لازم بذکر است که با کاهش فرکانس و ثابت ماندن ولتاژ نامی به علت افزایش شار در هسته ، گرمای هسته زیاد شده و باعث سوختن موتور می شود.
می دانیم شار هسته متناسب است با V/f
در این مدار کنترلی که با نرم افزار متلب شبیه سازی شده است ، علاوه بر کنترل سرعت ماشین القایی ، تغییر در گشتاور بار خروجی نیز با تغییر در فرکانس ورودی منجر به ثابت ماندن سرعت موتور می شود.
مدار کنترلی :
پاسخ مدار :
شبیه سازی توسط نرم افزار matlab
هزینه شبیه سازی: 350,000R
همانطور که می دانیم کنترل سرعت در ماشین القایی توسط تنظیم فرکانس ولتاژ ورودی صورت می گیرد . پس می توان با تغییر فرکانس حول فرکانس نامی سرعت را کم یا زیاد نمود.
لازم بذکر است که با کاهش فرکانس و ثابت ماندن ولتاژ نامی به علت افزایش شار در هسته ، گرمای هسته زیاد شده و باعث سوختن موتور می شود.
می دانیم شار هسته متناسب است با V/f
در این مدار کنترلی که با نرم افزار متلب شبیه سازی شده است ، نه تنها سرعت مطلوب توسط کنترلر PID کنترل می شود بلکه در اثر تغییر در بار موتور نیز این سرعت به همان سرعت مطلوب نزدیک می شود.
همانطور که می دانیم کنترل سرعت در ماشین القایی توسط تنظیم فرکانس ولتاژ ورودی صورت می گیرد . پس می توان با تغییر فرکانس حول فرکانس نامی سرعت را کم یا زیاد نمود.
لازم بذکر است که با کاهش فرکانس و ثابت ماندن ولتاژ نامی به علت افزایش شار در هسته ، گرمای هسته زیاد شده و باعث سوختن موتور می شود.
می دانیم شار هسته متناسب است با V/f
در این مدار کنترلی که با نرم افزار متلب شبیه سازی شده است ، می توان با تنطیم نسبت V/f از آسیب دیدن هسته جلوگیری نمود.
مدار کنترلی :
پاسخ مدار :
شبیه سازی توسط نرم افزار matlab
هزینه شبیه سازی: 200,000R